Kundservice: 08 - 50 92 69 96Nyhetsbrev Fraktfritt från 500 kr Kundservice

Ångerrätten

Du har rätten att inom 14 dagar skicka tillbaka varor utan att ange orsak. Ångerrätten gäller från den dag du mottagit den sista varan. För att ångerrätten ska gälla räcker det att meddelandet om att ångerrätten ska utnyttjas skickas till oss inom 14 dagar. 

Så här går du tillväga:

1. Kontakta vår kundservice för att få en returfraktsedel
2. Fyll i retursedeln som kom med paketet (Om du inte har kvar den så kan du skriva en lapp med beställningsnumret på och lägga i paketet)
3. Paketera varan ordentligt tillsammans med retursedeln och klistra på returfraktsedeln på paketet. (Om du inte har kvar kartongen så måste en ny kartong köpas)
4. Lämna in paketet hos ett Postnord-ombud eller där du hämtade ut paketet
5. Spara kollinumret och behåll kvittot tills paketet har kommit tillbaka till oss. Du kommer att få ett automatiskt mail så snart vi har mottagit din retur. 


Observera att ångerrätten inte gäller för använda varor.
Om det är så att produkten har spår utav användning när den kommer tillbaka så kommer den automatiskt att skickas tillbaka till avsändaren.
 

 

Fel på varan / Reklamation

Vid en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundservice. Detta kan du göra antingen via mail eller via telefon.

Mailadress: info@pinkorblue.se
Hotline: 08-50 92 69 96
(Öppettider: måndagar till fredagar mellan 09:00-16:00)


Nedan hittar du ett returformulär som du kan fylla i och skicka in till oss. Du kan välja att antingen skicka in det per mail (info@pinkorblue.se) eller per post. Om du skulle vilja skicka in returformuläret per post så ska det skickas till följande adress:

babymarkt.de GmbH
Wulfshofstraße 22
44149 Dortmund
Tyskland

Returformulär: 

Download PDF